Komerční komunikace (2KK)
Garant
doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D.
Profil vedlejší specializace
Vedlejší specializace Komerční komunikace je určena studentům, kteří chtějí získat informace o tom jak komunikovat se spotřebiteli ve světě masových komunikací a nových informačních technologií. Jednotlivé kurzy (5 kurzů) vedlejší specializace jsou lektorovány předními experty z nadnárodních komunikačních agentur, výzkumných organizací, průmyslových a obchodních podniků, médií a pedagogy Katedry mezinárodního podnikání a Katedry práva. Vedlejší specializace je zformována v souladu s pokyny Edcom (Evropské nadace pro harmonizaci vzdělávání v oblasti komerčních komunikací), která je součástí Evropské asociace komunikačních agentur se sídlem v Bruselu. Vedlejší specializace Komerční komunikace je organizována v úzké spolupráci s Asociací komunikačních agentur ČR. Absolventi získají pokročilé znalosti o moderních komerčních komunikacích, které jim umožňují rychlé a bezproblémové zapojení do praxe. Nejlepší absolventi vedlejší specializace obdrží prestižní certifikát AKA (Asociace komunikačních agentur) podepsaný představiteli FMV a AKA.
Výstupy z učení
Odborné znalosti
Absolvent umí:
- budovat a řídit značku (brand);
- ovlivňovat vztahy mezi komunikační agenturou a zadavatelem komunikace;
- spolupracovat s interními i externími kreativci (grafiky, textaři, fotografy atd.);
- plánovat, nakupovat a vyhodnocovat efektivitu medií;
- spolupracovat s agenturami zaměřenými na výzkumy trhu;
- vyhodnotit právní a etickou stránku problematiky komerčních komunikací;
- připravit a koordinovat komunikační kampaně.
Odborné dovednosti
Absolvent umí:
- zapojit se do konkurenčního boje světových i tuzemských značek na jednotném trhu EU;
- všechno to, co umějí absolventi podobných specializací na univerzitách EU;
- používat získaných vědomostí k dalšímu profesnímu růstu v praxi.
Podmínky vstupu do vedlejší specializace
Vzhledem k tomu, že některé materiály a případně přednášky jsou v anglickém jazyce, předpokládá se u studentů znalost angličtiny alespoň na dobré úrovni.
Kapacita na semestr
27 studentů.
Struktura výuky VS 2KK
Povinné předměty – 30 kreditů
Ident | Název předmětu | EC | h | Ukončení |
2OP540* | Komerční komunikace a jejich efektivnost | 6 | 4 | zkouška |
2OP541* | Chování spotřebitele a psychologie trhu | 6 | 4 | zkouška |
2OP542* | Média a mediální strategie | 6 | 4 | zkouška |
2OP543* | Řízení značky a Account Management | 6 | 4 | zkouška |
2OP544* | Právo a etika v komerčních komunikacích a PR | 6 | 4 | zkouška |
* z předmětů označených hvězdičkou se skládá souborná zkouška