Workshop Marketingová komunikace retailových řetězců
7. listopadu
2024
Ve čtvrtek 7. 11. měli studenti FMV možnost nahlédnout do tajů a specifik marketingové komunikace retailových řetězců v rámci workshopu, který vedl hlavní marketingový stratég společnosti Penny – pan Vít Vojtěch z Penny Market s.r.o. Česká republika. Akce se konala v rámci inovačního týdne na VŠE v Praze.
Vít Vojtěch prezentoval hlavní aktuální trendy ve spotřebním chování na českém retailovém trhu a také názorně předvedl, jak by měla retailová společnost optimálně komunikovat. Samozřejmě byly také zmíněny reálné příklady, jak se to dělat nemá. Studenti velmi otevřený přístup pana Vojtěcha uvítali a již průběžně ho zasypávali velmi zajímavými a moudrými dotazy.
Je nesporně pozitivní, že studenti si uvědomili a pochopili, že retail marketing a marketingová komunikace neznamená jenom reklamu, ale spoustu dalších strategických záležitostí – od analýzy dat z trhu a chování spotřebitele, přes design prodejny a její umístění, sortimentní strategii (včetně privátních značek), cenovou strategii až po komunikaci v prodejně a rovněž v médiích.
Řečníkovi velmi děkujeme!
Dík patří také vedoucímu katedry, Doc. Ing. Přemyslu Průšovi, Ph.D. za celou organizaci ze strany Katedry mezinárodního podnikání.
Doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D. působí od roku 2024 jako vedoucí Katedry mezinárodního podnikání. Na VŠE (původně na Katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací) působí od roku 2005 jako asistent, od roku 2020 jako docent. Věnuje se zejména problematice komerčních komunikací, brandingu a retail marketingu. Podílí se na výuce klíčových povinných předmětů Retail business, Retail marketing a Retail management v bakalářském studijním programu Mezinárodní obchod v českém jazyce. Připravil rovněž analogické předměty i v jazyce anglickém tak, aby mohly být jako povinné zavedeny v bakalářském studijním programu International Business v anglickém jazyce. Působí také jako hostující profesor na University of Northern Colorado v USA a dalších univerzitách v zahraničí (Španělsko, Irsko, Rakousko). Ve svých výzkumných aktivitách se vedle brandingu věnuje také společenské odpovědnosti firem, green marketingu a udržitelnosti. Aktivně rovněž působí v několika společnostech, které se zabývají mezinárodním obchodem s rychloobrátkovým zbožím.