Pekárna Harmonia – Studentské projekty pro kurz Podnikový projekt
I v letním semestru 2020/21 pracovali studenti v rámci kurzu 2MO500 Podnikový projekt na projektu z reálného obchodního prostředí. Zadání pro studenty zpracovala rodinná slovenská pekárna Harmonia. Cílem bylo zpracovat marketingovou strategii pro vstup firmy na český trh s řadou mražených cukrářských a pekárenských výrobků. Jak projekt hodnotila jedna z členek studentského týmu, Karolína Kozlová i vedoucí prodeje pekárny Harmonia, Diana Polomská, si můžete přečíst v následujících odstavcích.
„Předmět Podnikový projekt jsem absolvovala v rámci vedlejší specializace Mezinárodní finance a byznys, kdy jsme v naší šesti členné skupince dostali za úkol vypracovat kompletní strategii vstupu menší slovenské rodinné pekárny na český trh. Jednalo se o čistě prakticky zaměřený projekt, během kterého jsme dostali šanci uplatit již dříve získané vědomosti především z oblasti marketingu v praxi. Oceňuji, že jsme po celou dobu vypracování projektu byli v kontaktu s paní Dianou Polomskou z Fine Bakery s.r.o., která nám v průběhu poskytovala zpětnou vazbu na postupně dodávané výstupy, a tím pádem jsme byli schopni odprezentovat finální zpracování dle očekávání. Během semestru jsme se zabývali například konkurenční analýzou, SWOT analýzou, kvantitativním i kvalitativním výzkumem mezi potenciálními zákazníky na českém trhu či návrhem vhodných marketingových kanálů. I přes nepříznivou situaci, kdy se celý předmět konal bohužel online, probíhala spolupráce v týmu dobře a věřím, že jsme si z tohoto projektu všichni odnesli pozitivní zkušenost.“
Karolína Kozová
„V mene našej spoločnosti Fine Bakery by sme chceli poďakovať Vysokej ekonomickej v Prahe za spoluprácu a vypracovanie detailnej marketingovej štúdie a navrhovaných riešení pre našu spoločnosť. Študenti odviedli veľmi kvalitnú prácu ohľadom preskúmania trhu mrazených cukrárenských a pekárenských produktov. Uvedomujeme si časovú náročnosť takejto štúdie a sme veľmi vďační za poskytnuté výstupy. Teraz sa lepšie orientujeme v konkurencii na českom trhu a disponujeme vzácnymi informáciami ohľadom spotrebiteľského správania, kupovania/nekupovania mrazených výrobkov a dôvodov na toto správanie, ktoré študenti získali pomocou dotazníkov. Takisto sme spolu so študentami pre nás zadefinovali optimálny positioning a marketingovú komunikáciu primárne cez sociálne siete, kde je podstatne nie len predstavovať produkty, ale celkovo robiť osvetu ohľadom mrazených produktov a výhody tejto formy konzervácie. Návrhy študentov prediskutujeme v rámci našej spoločnosti s marketingom a implementujeme.
Diana Polomská, vedúca predaje a odbytu, Pekáreň Harmonia