Úspěšný obchodní vztah s čínským dodavatelem – přednáška Terezy Schluifelder
11. listopadu 2021 zorganizovala Katedra mezinárodního podnikání v rámci předmětu 2OP531 Obchod a podnikání v Číně – anglicky online přednášku Ing. Terezy Schluifelder zaměstnané jako Senior Purchasing Manager Private Label Food ve společnosti Zooplus (sourcing převážne z Asie, Kanady).
Tématem přednášky byl výběr vhodného čínského obchodního partnera a proces navázání a udržení kvalitního obchodního vztahu. Přednáška zahrnula hlavní možnosti navázání kontaktu s dodavateli a klíčová specifika jednotlivých fází jednání. Téma bylo přiblíženo pomocí konkrétních praktických příkladů. Zahrnuta byla problematika konceptu tváře MianZi a vztahů GuanXi.
Absolventka Fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze vystudovala Mezinárodní obchod a Čínská studia. Absolvovala osmiměsíční stáž v Šanghaji ve Škoda Auto. Má pracovní zkušenosti z nákupu v Německu u největších hráčů v daném odvětví: Zalando, Mytheresa, Zooplus.
Předmět 2OP531 Obchod a podnikání v Číně – anglicky je povinným předmětem v rámci vedlejší specializace Čínská studia a je zároveň nabídnut jako volitelný pro studenty magisterských programů na VŠE v Praze. Semináře jsou vyučovány v angličtině v kulturně smíšených týmech studentů, které společně pracují na celosemestrálním projektu.