Studenti z vedlejší specializace Komerční komunikace zvítězili v soutěži A!M Creative Challenge
Tým studentů ve složení Ludmila Faltusová, Kristýna Schönová a Sára Laštovková zvítězil ve finále soutěže A!M Creative Challenge v konkurenci 17 týmů z šesti škol. Na základě zadání od společnosti Globus studenti zpracovali návrh strategie, jakým způsobem komunikovat vlastní výroby PVG pro mladou generaci zákazníků, včetně návrhů na sortimentní rozšíření a další služby, které mohou mladé lidi zaujmout. Soutěž proběhla ve dvou kolech s tím, že pět nejlepších týmů ze druhého kola postoupilo do finále, které se uskutečnilo 14.12.2021. Studentské týmy hodnotila odborná porota složená ze zástupců pořadatele soutěže, společnosti Attention!Media a zadavatele soutěže, společnosti Globus. Globus má jako jediný v zázemí všech svých 15 hypermarketů vlastní pekařství a řeznictví a vlastní restaurace, ve kterých je výroba postavena na tradičních postupech a recepturách. Pro jednotnou komunikaci těchto vlastních výrob vznikla v roce 2018 značka Poctivá Výroba Globus (PVG).
Otakar PLUNDR, Head of off-line marketing, Globus ČR, v.o.s., účast v soutěži okomentoval takto: „Zadání pro soutěžící bylo poměrně náročné a široké, sám jsem byl hodně zvědavý, jak se s ním jednotlivé týmy poperou. Ve výsledných návrzích se sešla spousta kreativních nápadů a pohledů, které jsou reálně využitelné a některé by nás samotné nenapadly. Navíc, vysoká úroveň zpracování, naplnění briefu, vlastní analýzy a samotné prezentace mě velmi nadchly. Taková míra profesionality byla pro mě osobně velmi milým překvapením. Výtěžný tým si nejvyšší ocenění získal komplexním pohledem a zpracováním tématu, které celé velmi dobře drželo pohromadě a kromě perfektního zpracování a prezentace je koncept i reálně využitelný.“
Členové vítězného týmu získali kromě cenných zkušeností dárkové poukazy od společnosti Globus a měli možnost navázat užitečné kontakty. Jak říkají organizátoři uvedené soutěže: „Jsme přesvědčeni, že studenti, díky tomu, že nejsou limitováni zkušenostmi z praxe, mohou přijít se zajímavými a neotřelými nápady, jak prezentovat a oživit značku v povědomí zákazníků, čímž ji mohou pomoci naplnit její cíle“. „Proto jsme se rozhodli vytvořit soutěž pro studenty, kteří, pokud se tohoto projektu zúčastní, získají možnost pracovat na reálném problému vybraného klienta a vyzkoušet si tak přípravu mediální strategie v praxi“.
Soutěž A!M Creative Challenge je určena jednak pro studenty oboru marketingu a mediálních studií na vysokých školách a dále pro osoby se zájmem o marketing a mediální studia.
Vedlejší specializace Komerční komunikace(2KK) spadá pod Katedru mezinárodního podnikání na Fakultě mezinárodních vztahů a je přístupná všem studentům VŠE. Uvedená specializace nabízí bohaté a úzké propojení s praxí. Absolventi nacházejí široké uplatnění v praxi komerčních komunikací.