Úspěšný inovační týden se na katedře mezinárodního podnikání nesl ve znamení propojení s praxí
V 7. týdnu semestru (31. 10. – 4. 11. 2022) proběhl poprvé na VŠE Inovační týden ve výuce, jehož cílem bylo propojit získané znalosti s praxí a oživit tradiční formy výuky o nové možnosti. Studenti si mohli během tohoto týdne vybrat z nespočtu zajímavých akcí, workshopů a přednášek, které pro ně KMP uspořádala (většinu z nich ve spolupráci s firemními partnery). Inovační týden se velmi vydařil, korporátní partneři i studenti ocenili právě možnosti propojení akademické sféry a firemní praxe. Již nyní tak katedra připravuje zajímavý program pro inovační týden v letním semestru 2023.
Studenti se mohli zúčastnit přednášky:
- Juana Carlose Cedeña, marketingového manažera ve společnosti Warner Bros. Pictures, který jim přiblížil základy marketingového filmového průmyslu, základní terminologii tohoto odvětví a dopady pandemie covidu-19,
- odborné přednášky ČSOB o řízení rizik následované soutěží v řešení zadané případové studie,
- interaktivní přednášky a následní diskuse „Business within Cross-Cultural Environment: Chinese Culture and Business – Practical Experience“ moderované Ing. Jitkou Volfovou, Ph.D., která představila Ing. Weiqi She, který dlouhodobě spolupracuje s čínskými obchodními partnery a v současnosti pracuje v pražské pobočce ICBC BANK China,
- moderované diskuse pod vedením Ing. Zuzany Křečkové Kroupové, M.A., Ph.D. na téma manažerských zkušeností s vedením lidí napříč kontinenty, v rámci které byla představena Ing. Elvíra Čermáková a její zkušenosti s řízením týmů. Studenty nejvíce zaujala její působení v Nigerii a na Blízkém východě
- a v neposlední řadě přednášky Ing. Mgr. Tomáše Sadílka, Ph.D. zaměřené na psaní bakalářských a diplomových prací.
Nechyběly ani prakticky orientované workshopy:
- ředitel Svazu spedice a logistiky ČR Ing. Petr Rožek, Ph.D. si připravil workshop, který se věnoval roli organizace FIATA, současnému poklesu objemu přepravy spojenému s postupným ochlazováním světové ekonomiky, ale i problematice pirátství, projektu Nové hedvábné stezky či ekologické a legislativní problematice.
- Studenti měli možnost zapojit se do workshopu s názvem „How to build the brand in the BtoBtoC environment” pod vedením zkušeného marketéra z L’Oréal Laszlo Szaba,
- připravit se na pracovní pohovor v rámci tréninku s názvem „Job Interview Training within Human Resources Management in International Context“ pod vedením Ing. Mgr. Tomáše Sadílka, Ph.D.
- Ing. Václava Kloudová Jiřičková umožnila studentům ponořit se do tajů práce s vlastní vůlí a zjistit, jak ji mohou lépe ovládat.
- Studenti si mohli vyzkoušet koučink na vlastní kůži s Mgr. Ing. Kamilou Matysovou, Ph.D.
- Ing. Martin Záklasník, Ph.D. ve svém workshopu Innovation and Design Thinking ukázal studentům, jak mohou rozkrýt svůj inovační potenciál pro řešení komplexních problémů.
Kromě přednášek a workshopů byly uspořádány i exkurze:
- Studenti měli možnost navštívit pražskou kancelář reklamní agentury McCann Erickson a dozvědět se, jak funguje reklamní agentura, jak vznikají reklamní kampaně a kdo jsou klíčoví aktéři v reklamní agentuře.
- Navštívit také mohli Logistické centrum České federace potravinových bank (ČFPB), kde bylo podrobněji přiblíženo fungování potravinových bank v ČR a role logistického centra. Pro studenty byl připraven i workshop týkající se potravinové pomoci.
- Studenti se také mohli podívat do České národní banky, kde se seznámili s historií české měny a základními funkcemi centrální banky v ekonomice.
V průběhu celého týdne probíhaly také konzultace týmových projektů (často přímo s firemními partnery) zadaných v rámci aktuálně studovaných předmětů.