Zástupce vedoucího katedry, doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D., v ČT Černé ovce: Zákaznické linky internetových obchodů
Ve čtvrtek 4.5.2023 vystoupil zástupce vedoucího Katedry mezinárodního podnikání, doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D., odborník na problematiku komerčních komunikací, brandingu a retail marketingu, v pořadu ČT Černé ovce. Tentokrát byla reportáž věnována dostupnosti zákaznických linek internetových obchodů, úřadů, bank či pojišťoven.
Důraz byl v průzkumu kladen na jednoduchost a rychlost nalezení telefonního spojení na danou společnost. „Je potřeba, aby každá firma, každý prodejce, každá instituce měla na svých webových stránkách uvedený nějaký telefonický kontakt, který je dostatečně viditelný a pomocí kterého my jsme schopni se dovolat nějakému konkrétnímu člověku, který nám poskytne informace, které požadujeme“, shrnuje doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D. požadavky na webové stránky.
Kontakt by měl být na první pohled viditelný buď v horní liště nebo na konci stránky, pokud tomu tak není, jedná se z hlediska marketingu a komunikace se zákazníkem o zásadní chybu. „Než se člověk dostane k nějakému operátorovi, tak se musí proklikat přes moc velké menu. Tady je samozřejmě potřeba, aby ten přístup k operátorovi byl co nejjednodušší, aby se nemusel proklikávat, aby to netrvalo dlouho, než se člověk dostane k té kompetentní osobě, která nám s něčím dokáže pomoct.“
V mnoha případech místo zákaznické linky byly k dispozici chaty s umělou inteligencí, na které se mohl zákazník obrátit. Dle doc. Ing. Přemysla Průši, Ph.D. ovšem není tento typ komunikace se zákazníkem nejšťastnější volbou. V současné době je komunikace se živým člověkem stále pro zákazníka zásadní.
Celou reportáž můžete najít v Archivu ČT ZDE.
Doc. Ing. Přemysl Průša, Ph.D., působí na VŠE (původně na Katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací) od roku 2005 jako odborný asistent, od roku 2020 jako docent. Věnuje se zejména problematice komerčních komunikací, brandingu a retail marketingu. Podílí se na výuce klíčových povinných předmětů Retail business, Retail marketing a Retail management v bakalářském studijním programu Mezinárodní obchod v českém jazyce. Připravil rovněž analogické předměty i v jazyce anglickém tak, aby mohly být jako povinné zavedeny v bakalářském studijním programu International Business v anglickém jazyce. Působí také jako hostující profesor na University of Northern Colorado v USA a dalších univerzitách v zahraničí (Španělsko, Irsko, Rakousko). Ve svých výzkumných aktivitách se vedle brandingu věnuje také společenské odpovědnosti firem, green marketingu a udržitelnosti. Aktivně rovněž působí v několika společnostech, které se zabývají mezinárodním obchodem s rychloobrátkovým zbožím.