Plzeňský Prazdroj, Mezinárodní marketingová komunikace a vítězné studentské prezentace
Studenti kurzů Mezinárodní marketingové komunikace (2MO403/2MO506/2MO525) měli i tento semestr (ZS2023/2024) zadaný projekt ve spolupráci s Plzeňským Prazdrojem. Úspěšná spolupráce na různorodých projektech s Plzeňským Prazdrojem probíhá každý semestr již od roku 2017.
13. prosince 2023 měli studenti opět možnost prezentovat své týmové projekty zástupcům zadavatele. Za Plzeňský Prazdroj se spolupráce již tradičně zúčastnil absolvent VŠE v Praze Jan Dvořák, který projekty zadával a koordinoval. Spolu s vedoucím Katedry Mezinárodního obchodu, Petrem Králem a kolegyní Andreou Escobar Ríos projekty hodnotily a daly studentům zpětnou vazbu Radka Tichá a Anna-Marie Milerská. Na příští semestr opět plánujeme s Prazdrojem další zajímavé projekty.
Letošní projekty se týkaly uvedení nové značky na český trh a Employer Brandingu Plzeňského Prazdroje. Studenti odvedli výbornou a velice kreativní práci. „Bylo pro nás fakt těžké vybrat nejlepší tým, mnoho projektů by bylo možné rovnou realizovat“, okomentoval studentský úspěch Jan Dvořák.
Srdečně gratulujeme vítězným týmům:
- místo – „Stellar strategies“: Jonas Alker, Siddharth Kumar, Jakub Marcolla a Renata Dosdá.
- místo – „Talent X“: Tamari Tabatadze, David Sarlin, Ashik Selvarajan Prasanna, Pariso Hakim a Ali Talibov.
- místo – „Jackpots“: Anna Brenzovych, Leia Rohachova, Elina Zaporozchenko, Stefaniia Ruskykh a Pavel Vodolahin.
Kromě diplomů a drobných dárků dostal nejlepší tým poukázky do Ambiente.
Projekty připravované ve spolupráci s praxí jsou v předmětu Mezinárodní marketingová komunikace standardně součástí práce studentů v každém semestru. V minulosti byly projekty připravovány např. ve spolupráci se společností Škoda Auto a s Českou asociací pro vzácná onemocnění. Během semestru mohou studenti svou práci konzultovat s vyučujícími a se zástupci zadavatele. Součástí kurzu je i „mid-term check“ v polovině semestru, kde studenti dostávají feedback na svou dosavadní práci.
Předmět je vyučován v angličtině v kombinovaných skupinách českých a zahraničních studentů. Studenti tak získají kromě praktických zkušeností s konkrétním reálným projektem i zkušenost s prací v mezinárodním týmu. Předmět je povinný pro studenty v programu International Business a pro studenty vedlejší specializace Mezinárodní finance a byznys. Jako volitelný je kromě studentů českých programů nabízen i výměnným studentům a studentům programu CEMS. Cílem předmětu je pak poskytnout studentům integrovaný přehled o veškerých formách marketingové komunikace (reklama, direct marketing, online komunikace, public relations, podpora prodeje, osobní prodej). Kurz se zaměřuje na jejich funkce, teoretické základy a zejména praktické využití.