Tomáš Sadílek a Kreativní metody pro inovace: Praktický workshop s týmovými úkoly
V rámci Týdne inovací 2024 bylo mnoho workshopů zaměřeno na využití umělé inteligence (AI) v procesu vývoje inovací. Jeden z interaktivních workshopů, který nabídl technický pohled na tuto problematiku, se jmenoval Kreativní metody pro inovace: Praktický workshop s týmovými úkoly. Tento workshop byl veden Tomášem Sadílkem z Katedry mezinárodního obchodu.
V malých skupinách se účastníci seznámili s vybranými kreativními technikami pro hledání nápadů na inovace. Mezi tyto techniky patřily „brainwriting, scenario planning, synectics a six thinking hats. Studenti se snažili využít tyto metody k nalezení možných nápadů na inovace produktů a služeb.
Ing. Mgr. Tomáš Sadílek, Ph.D., působí od roku 2015 na Vysoké škole ekonomické v Praze, přičemž od roku 2018 na plný pracovní úvazek. Před nástupem na univerzitu působil jako obchodní referent a Sales Engineer ve společnostech ŽDB Drátovna a Mitsubishi Electric Europe. Zaměřuje se na problematiku chování spotřebitele, retailingu a sociálního a udržitelného podnikání, které se věnuje ve výzkumu i ve výuce v českých a anglických programech. Působil a působí jako hostující profesor na partnerských universitách v zahraničí (USA, Čína, Francie, Itálie, Izrael, Rakousko, Německo, Španělsko, Švédsko). Vede kvalifikační práce zaměřené na problematiku chování spotřebitele v různých aplikacích a na problematiku sociálního a udržitelného podnikání.