Ohlédnutí za semestrem – Úspěšný Inovační týden

V 8. týdnu semestru (6. 11. –10. 11. 2023) proběhl již potřetí na VŠE Inovační týden ve výuce, jehož cílem je propojení získaných znalostí s praxí a oživení tradičních forem výuky o nové možnosti. Místo tradiční výuky, měli studenti možnost vybrat si z nespočtu zajímavých akcí, workshopů a přednášek, které pro ně KMP a ostatní katedry uspořádaly. Inovační týdny se velmi vydařily, korporátní partneři i studenti ocenili právě možnosti propojení akademické sféry a firemní praxe. Kterých akcí pořádaných KMP se studenti mohli letos zúčastnit?

  • Studenti se měli příležitost zapojit se do dvoudenní soutěže Záhadný obchodní případ. Případ řešilo 27 studentů 14 různých národností, z nichž 25 případ úspěšně vyřešilo na základě finančních výkazů a dokumentů. Poradci se stalo pět zahraničních profesorů, kteří přijeli do Prahy, a následně vyhodnotili nejlepší tým. Více o akci se můžete dočíst zde.

Studenti se mohli zúčastnit přednášek:

  • Škoda Auto Uplifted – 360* Brand Transformation, na svou Alma Mater přijel přednášet Martin Jahn, Škoda Auto Board Member (Marketing and Sales), na téma branding strategie Škody Auto,
  • How to Understand Chinese Business Culture – Practical Experience, která se týkala podnikání v mezikulturním prostředí, konkrétně s čínskými partnery. Na přednášce vystoupila Dr. Qi Hudečková, která na základě své více než 20leté praxe vystoupila na téma čínské prognostiky a podnikání a studentům přiblížila pojmy I Ching (hexagramy), Bazi (osm znaků) či Feng Shui,
  • Svět retailu očima Prazdroje, na které vystoupil Pavel Císař, Commercial Excellence Manager ve společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s., na téma In-store komunikace. Součástí bylo i řešení případové studie, kterou studenti prezentovali v prostorách Plzeňského prazdroje,
  • Přednáška odborníků z ČSOB o praktických aspektech obchodování na finančních trzích následovaná řešením případové studie,
  • Film marketing and distribution on-line lecture, ve které představil marketingový ředitel společnosti Warner Bros Entertainment, Juan Carlos Cedeño, základy kinematografického promítání a kinematografického marketingu a digitálních komunikačních kanálů. Studenti měli možnost diskuze a příležitost získat rady od zkušeného experta z oboru,
  • Úvod do globální mobility: co byste měli vědět, než vyjedete? pro zájemce, kteří zvažují cestování jako digitální nomádi, v rámci služebních cest nebo by se chtěli stát dlouhodobými delegáty. Přednáška se zaměřila na aspekty, které je před takovým rozhodnutím třeba zvážit.

Proběhly i prakticky orientované workshopy:

  • Zážitkový Workshop Udržitelné pracovní a studijní prostředí vedený Mgr. Ing. Kamilou Matysovou, Ph.D. a Ing. Jitkou Volfovou, Ph.D. Kurz se zaměřil na budování udržitelného pracovního a studijního prostředí se zvláštním důrazem na osobní růst, work-life balance, koučování, verbální a neverbální komunikaci, práci v nejistotě a efektivní práci s emocemi,
  • Interaktivní workshop Jak uspět ve výběrovém řízení – praktická ukázka, aneb posilte své schopnosti v českém jazyce, vedený zástupkyněmi HR oddělení Penny Market s.r.o., který se zaměřil na schopnosti, které je vhodné posílit pro úspěch,
  • Employee selection process in PwC vedený dvěma kolegyněmi z náboru PwC: Nicole Chladovou a Alicí Kitzlerovou, který byl zaměřen na prezentaci a praktickou přípravu na výběrové řízení do společnosti Pricewaterhouse Coopers. Na workshopu vystoupil také Employer Brand Manager Tomáš Dušenka, který sdílel se studenty několik motivačních slov,
  • Employer Branding v PwC vedený Employer Brand Managerem Tomášem Dušenkou, kde si studenti osvojili dovednosti spojené s pozicí Employer Branding Manažera a řešili praktické úlohy v rámci této pozice,
  • Introduction to Data Analysis for Theses, praktický workshop o tom, jak správně navrhnout svůj výzkum a napsat praktickou část bakalářské či diplomové práce,
  • Celodenní interaktivní Human-centered design workshop​ ve spolupráci se společností Direct People, kterým studenty provedla Michaela Stránská, zaměřený na tvorbu inovací,
  • Udržitelnost a data, kde Monika Callerová seznámila studenty s tím, jak se vnímání udržitelné agendy posunulo od CSR (Corporate Social Responsibility) k ESG (Environmental, Social and Governance),
  • Konaly se i „Consulting Sessions of Term Projects“ organizované jednotlivými vyučujícími v rámci aktuálně běžících kurzů.

V neposlední řadě se studenti mohli zúčastnit exkurzí a setkat se s garantem magisterského a bakalářského programu: 

  • Do společnosti Nestlé, která představila, jak reaguje na různé vlivy a trendy v udržitelnosti,
  • Do společnosti Kantar, kterou vedla Michaela Štenglová, Creative Domain Expert, se zaměřením na předpoklady úspěšné marketingové kampaně a využívání AI v marketingu,
  • Studenti kurzu Luxury marketing měli možnost navštívit TATIANA boutique a setkat se s módní návrhářkou Tatianou Kovaříkovou a poslechnout si o jejích inspiracích a cestě v módním průmyslu.
  • Studenti navštívili výstavu: Catrinas around the World.
  • Setkání garanta magisterského studijního programu Mezinárodní obchod se studenty.
  • Setkání garanta bakalářského studijního programu Mezinárodní obchod se studenty.

 

 

 

Ohlédnutí za semestrem – Úspěšný Inovační týden