Co přinesl inovační týden s KMP v LS 2024
V 9. týdnu semestru (8. 4. – 12. 4. 2024) proběhl již poněkolikáté na půdě VŠE Inovační týden ve výuce, jehož cílem je propojení získaných znalostí s praxí a oživení tradičních forem výuky o nové přístupy. Během tohoto týdne neprobíhá standardní výuka. Místo toho mají studenti příležitost vybrat si ze široké škály pestrých a zajímavých akcí, workshopů a přednášek, které pro ně KMP a ostatní katedry pořádají. Letošní inovační týden se opět vydařil, studenti měli možnost zapojit se do jedno- i vícedenních akcí: přednášek, workshopů na VŠE i exkurzí.
Přednášky a online konference:
- How Can a Central Bank Contribute to More Ethical Behaviors?, kde inspektorka České národní banky, Alena Eichová, představila finanční trh v České republice a vynucování finančních regulací v Evropské unii,
- Svět retailu očima Prazdroje, kde vystoupila Viktorie Šenkárčin a Marek Grabovský ze společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s., na téma In-store komunikace,
- Přednáška odborníků z ČSOB o využití derivátových produktů na českém trhu,
- Úvod do globální mobility: co byste měli vědět, než vyjedete?, pro zájemce, kteří zvažují cestování jako digitální nomádi, v rámci služebních cest nebo by se chtěli stát dlouhodobými delegáty. Přednáška se zaměřila na aspekty, které je před takovým rozhodnutím třeba zvážit.
- Konference: Digital Humanism and Personal Branding, kde vystoupil Arturo Lopez Gavito.
Prakticky orientované workshopy:
Vícedenní akce:
- Zážitkový Workshop Udržitelné pracovní a studijní prostředí vedený Mgr. Ing. Kamilou Matysovou, Ph.D. a Ing. Jitkou Volfovou, Ph.D., který se zaměřuje na budování udržitelného pracovního a studijního prostředí se zvláštním důrazem na osobní růst, work-life balance, koučování, verbální a neverbální komunikaci, práci v nejistotě a efektivní práci s emocemi a
- BIP: AI CAmpaign Hackathon organizovaný ve spolupráci s Fontys University a za VŠE pod vedením Ing. Petra Krále, Ph.D., vedoucího Katedry mezinárodního podnikání.
A dále:
- Proces náboru zaměstnanců v PwC, který se zaměřil na prezentaci a praktickou přípravu na výběrové řízení do společnosti Pricewaterhouse Coopers,
- Practical applications of AI in Business, kde se Ondřej Vaněk, CEO ve firmě Blindspot Solutions, zaměřil na téma generative AI a jeho využití při podnikaní,
- Crafting global cooperation within Siemens: Case studies,
- The Dark Side of Business Communication pro studenty přemětu 2OP321 Psychologie komunikace pro manažery,
- Make Willpower Your Friend, pořádaný Ing. Václavou Kloudovou Jiřičkovou zaměřený na téma síly vůle,
- Interaktivní workshop Jak uspět ve výběrovém řízení – praktická ukázka, aneb posilte své schopnosti, vedený zástupkyněmi HR oddělení Penny Market s.r.o., který se zaměřil na schopnosti, které je vhodné posílit pro úspěch,
- Akreditivy a směnky ve firemním financováním, kde vystoupil Ing. Adam Mühl z ČSOB,
- A v neposlední řadě se konaly „Consulting Sessions of Term Projects“ organizované jednotlivými vyučujícími v rámci aktuálně běžících kurzů.
Exkurze:
- Do reklamní agentury McCann Erickson, kde se studenti seznámili s vybranými reklamními kampaněmi,
- Do společnosti Kantar, která se zaměřila na předpoklady úspěšné marketingové kampaně a využívání AI v marketingu,
- Do společnosti ExxconMobil, kde se studenti seznámili se strukturou společnosti, projektem pro rozvoj diverzity a menšin či marketingem týkajícím se Formule 1.
- Do J&T Banky.